Zabpehely “ARANY TELLÉR” 100g (glutént tartalmaz)

A ZAB EREDETE, ÉS KULTÚRÁJA

A zab ugyan nagyon ősi kultúra a kalászos növények között viszonylag későn került termesztésre. Kezdetben, mint gyomnövény volt ismert, termesztése valószínűleg Németország területén a Római Birodalom fennhatósága alatt kezdődött. Vad változatával már nem találkozhatunk, ma a legtöbb zabot Észak-Amerikában és Oroszországban termesztik.

 

A ZAB GYÓGYÍTÓ TULAJDONSÁGAIzabpehely

• A zab segít mindig frissnek és egészségesnek lenni.
• A zab gazdag kalcium forrás, jó hatással van a csontok és a fogak állapotára.
• A zab tartalmaz inozitolt, amely segít a vér koleszterin szintjének csökkentésében, és megakadályozza az érfalon való koleszterin lerakódást.
• Könnyen emészthető, rostanyaga segíti az emésztőrendszer munkáját.
• Ideális a gyomor nyálkahártya gyulladás (gastritis) megelőzésére.
• A zab alacsony glikémiás indexe lehetővé teszi fogyasztását a cukorbetegeknek is.
• Alacsony zsírtartalma segít stabilizálni a vércukor szintet.
• Természetes antidepresszáns, segít a stresszes életmód, és depresszió esetén.
• A zab segít a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében.
• Segít a súlycsökkentésben, és kontrollálni a testsúlyunkat.
• Gyorsítja a sejtek regenerálódását.
• Csökkenti a rákbetegségek kockázatát.
• A zab nem izgatja a gyomor nyálkahártyáját, és rendszeres hosszan tartó fogyasztása helyreállítja azt.
• A zab a B vitaminok tárháza.
• Azt hogy a zab nagyon hasznos táplálék tudjuk ősidők óta, de azt hogy aktív hatással van a szív és érrendszerre a tudósok csak a múlt század 80-as éveiben bizonyították be.
• Csökkenti a magas vérnyomás, és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

• Egyetérthetünk azzal, hogy ha a zabból készült ételeket rendszeresen fogjuk fogyasztani, és ezzel akár egy egészségi problémánk állapotában javulást észlelünk, helyreáll a gyomor és bélrendszerünk működése, akkor ez egy hatalmas győzelem. És ez a győzelem a kezdete szervezetünk további regenerálódásának.

A ZAB GASZTRONÓMIAI FELHASZNÁLÁSA

Leginkább használatos formái a zabkása, a zabdara, a zabpehely. Főleg az utóbbi formában közkedvelt. Míg télen a zabpehely néhány perces forralás után már könnyen emészthető, addig a nyári időszakban még félórás főzés után is emészthetetlen, különösen gyermekek számára. Így célszerű a zabpelyhet 6-8 órára beáztatni felhasználás előtt.

A zab könnyű, könnyen emészthető, ugyanakkor tápláló.
És természetesen nem mellékes tényező, hogy a zabkása gyorsan elkészíthető reggeli étel.

Nagyon jó a zab a normális bélműködéshez, a híg zabkását ajánlom akinek ilyen jellegű problémája van, hiszen ki ne tudná mennyire függ külsőnk állapota ezen szervek működésétől! Ahhoz hogy a hatás minél észrevehetőbb legyen a zabkásának sűrű ragacsos folyós állagúnak kell lennie, ha szárazra főzzük nem érünk el ilyen hatást.

Hogyan illesszük be az étrendünkbe a zabot? Ez lehet kása szárított gyümölcsökkel és diófélékkel, tehetünk beáztatott zabpelyhet, vagy zablisztet a kenyértésztába, süthetünk palacsintát zab és rizslisztből, tehetünk zabpelyhet a levesekbe, salátákba, és zabnyák formájában is fogyaszthatjuk.

• adható étvágytalanság esetén
• nyugtatja az idegrendszert
• megelőzi a székrekedést
• savlekötő tulajdonságú

Amikor néhány órára beáztatjuk a zabot jobban felszívódnak a kalcium és foszforsók.
Gyomor és nyombélfekély és emésztőrendszeri nyálkahártya gyulladás esetén zabkorpát tilos fogyasztani, a zabpelyhet pedig csak főzve együk.

 

 

Kategória: Tellér 200 Grammos termékek | A közvetlen link.